Hotel - przydatne wskazówki

blog_2

Na dostępnych w Internecie serwisach rezerwacyjnych możemy znaleźć kody rabatowe.

Kody te najłatwiej jest znaleźć, wpisując w wyszukiwarkę jedno z wybranych haseł: promo code, coupon lub voucher. Dodatkowo w wyszukiwarce podajemy nazwę serwisu. Tańsze miejsca noclegowe może nam się udać znaleźć także, jeżeli rezerwacji dokonamy korzystając z mobilnej aplikacji dostępnej na serwisie. Po wybraniu wyjątkowo korzystnej dla nas oferty sprawdźmy dodatkowo stronę internetową hotelu. Zdarza się, że część hoteli oferuje własne oferty promocyjne i rabatowe. Oferty te są publikowane tylko na stronie internetowej hotelu, często są one bardziej korzystne od tych oferowanych za pośrednictwem portalu. Klientom sieci Accor Hotels (należą do niej między innymi hotele Orbis, Mercure, Novotel, Ibis i Sofitel) lub sieci IHG (jej członkami są na przykład hotele Intercontinental i Holiday Inn) wydawane są karty członkowskie. Karta członkowska służy do gromadzenia punktów, które są później zamieniane na pewne gratyfikacje. Na najbardziej atrakcyjne profity mogą liczyć goście hoteli należących do wspomnianych wyżej sieci.

Dodatkowo hotele z sieci IHG okresowo oferują możliwość otrzymania dodatkowych punktów po spełnieniu określonych wymogów. Dodatkowe punkty można otrzymać między innymi wybierając nocleg w należącym do sieci hotelu tylko w weekend. W zamian za spełnienie tego warunku otrzymamy taką ilość punków na karcie, że pokryją one koszt przynajmniej kilku noclegów. Im bardziej będziemy wobec hotelu lojalni, tym bardziej nam się to opłaci. Zanim dokonasz rezerwacji sprawdź, czy w cenę noclegu nie zostanie doliczona opłata klimatyczna lub miejski podatek. Jeśli tak, porównaj ceny. Po doliczeniu tych opłat oferta może już nie być tak atrakcyjna. Dokonując wpłaty zaliczki, wnosząc opłatę za nocleg z góry – zawsze drukuj dowód wpłaty. Większość hoteli ma dobę hotelową pomiędzy godziną 12.00 a 15.00. Czasem, uprzejmie prosząc, może uda nam się wymeldować lub zameldować w hotelu godzinę później lub wcześniej. Wszelkie niezgodności w pokoju z ofertą, jak najszybciej zgłaszajmy w recepcji. Być może otrzymamy od hotelu rekompensatę w postaci np. zniżki za nocleg. Sprawdzimy, czy hotel dysponuje bezpłatną przechowalnią bagażu.